פיברומיאלגיה נקראת בעברית "דאבת השרירים". כשמה כן היא – כאבים מפושטים ומשתנים.
מפאת היותה אוסף של תחושות בלתי מוגדרות, אשר אליו משייכים את כלל המטופלים הסובלים מכאבים לא ברורים,
מפושטים וללא מקור ברור או מאובחן.

20140305_01

מפת נקודות הכאב לאבחון פיברומיאלגיה

מיותר לציין את הסבל הרב בו נמצאים חולי פיברומיאלגיה. החיים הם סבל מתמשך של כאב, עייפות, נדודי שינה
ומחשבות טורדניות.

אם אתם מכירים חולי פיברומיאלגיה או אם אתם בעצמכם חולים בפיברומיאלגיה, סביר להניח שאתם סובלים כבר זמן רב,
עוד הרבה לפני שקיבלתם את האבחנה המדויקת של מה שיש לכם.

הכאב התמידי, התחושות שקשה לתאר במילים, חוסר התפקוד, ההרגשה שהכל גדול וקשה והשמש לא זורחת
זו תחושה שאין להתווכח איתה.

elali-184

הכאבים הפיזיים בחיים, יחד עם עייפות וקושי יומיומי לתפקד, מחלישים לאט לאט גם את האמונה שמשהו יכול להשתנות.
אתם בתוך גלגל קסמים שרק הולך וסוגר עליכם וגם הקרובים לכם כבר מיואשים ואובדי עצות.

סביר להניח שניסיתם כבר כל כך הרבה טיפולים ותרופות, אולי גם שיניתם תזונה, ועדיין אתם לא מרגישים טוב.
כשמה של המחלה בעברית, הביטוי העיקרי שלה הוא כאבי שרירים.
כלומר – חלק משמעותי מהתופעות של פיברומיאלגיה נובעות ממתח שרירים גבוה.

אפשר להפרד מרוב התסמינים של פיברומיאלגיה עד כדי שיפור משמעותי של חיי היומיום.

מה עלול לגרום לפיברומיאלגיה?

חלק מהתופעות הבאות עלולות לגרום לכאבים אשר מוגדרים כפיברומיאלגיה:

גנטיקה – רגישות יתר מולדת למגע, לריחות, לקולות = תחושות מוגברות.

מתח (סטרס) – חיים מלאי סטרס לאורך זמן, משפיעים על מתח השרירים ועלול ליצור מתח תמידי.

אורח חיים ותזונה – תזונה לא מאוזנת ומיעוט שתיה עלולים לגרום לפגיעה בחילוף החומרים ובויטליות
(חיוּת) של הגוף.

העדר מודעות גופנית – כתוצאה מהתנהלות לא מותאמת לחוזק הגוף, כמו ישיבה כפופה לאורך זמן
או פעילות גופנית מוגזמת, כל אלה עלולים לייצר בסופו של דבר כאבים חדים מקומיים ומפושטים.

שינוי במבנה הגוף / חוליות – למשל סקוליוזיס או קיפוזיס או פגיעה באיבר כלשהו.

פציעה או פגיעה – התנהלות לא זהירה עלולה לגרום לטראומה גופנית. למשל כתוצאה מהרמת חפץ כבד
במיוחד, בזוית לא נכונה המייצרת עומס רב על חוליות עמוד השדרה ויחד איתן על הגוף כולו.

הטיפולים הקיימים כיום לטיפול והקלה על כאבי הפיברומיאלגיה:

קיימים מספר טיפולים וגישות טיפול ביניהם: כדורים ותרופות, הזרקות שונות, גלי הלם, פיזיותרפיה,
טיפולי רפואה משלימה, מדרסים, ניתוחים שונים ושיקום אורטופדי.

איך טריגר פוינט עוזר להקל על חולי פיברומיאלגיה?

גישת הטיפול בטריגר פוינט (נקודות מעוררות כאב) שייכת לתחום הרפואי של השיקום האורטופדי
ומבוססת על גישת טיפול שהתפתחה בשנות ה60 במרפאות כאב בארצות הברית. גישה זו מתבססת
על רפואה קונבנציונלית בשילוב תובנות חדשות בנושא הגופני והבנת מקור הכאב ומטרתו.

באמצעות מיפוי תמונת הכאב ושימוש בטכניקת טריגר פוינט, ניתן להוריד משמעותית את המתח השרירי
שגורם לתופעות של כאב ורגישות יתר, לשחרר משמעותית את הכאבים ולשפר את התפקוד הגופני
בחיי היומיום.

הטיפול מתבצע על הרקמות הרכות בלבד. כלומר, על השרירים ורקמת החיבור המכונה "פאשיה",
בלחיצות יחסית עדינות על נקודות הטריגר (נקודות מעוררות כאב).

fascia

באמצעות מגע מדויק בנקודות הטריגר,מתבצע תהליך של הורדת העומס מהשרירים. בתהליך זה אנו מעבירים מסרים
לאותה מערכת אוטומטית של הגוף אשר באחריותה ההגנה הבסיסית שלנו – מערכת העצבים האוטונומית. 

זו אותה מערכת שנעלה את השרירים מלכתחילה והיא זו שמקבלת את המסר כי היא גם זו שיכולה לשחרר את השרירים.

חשוב לדעת:

ההמלצה שלנו להתחיל במספר טיפולים. על מנת לראות שינוי משמעותי דרושים כ5-6 טיפולים.
חלק משמעותי מהתהליך הוא אבחון יציבתי ותנועתי שנעשה תוך כדי הטיפול במטרה להבין וללמוד יחד אתכם
מה קרה ואיך ניתן למנוע את חזרתו של הכאב בהמשך, תוך שימוש באמצעים פשוטים ובמספר דקות בלבד ביום.

המטרה היא לתת לכם ידע וכלים על מנת שתוכלו לשלוט בכאב ואפילו לאורך זמן להעלים אותו.

כמה המלצות למניעת נזק מצטבר שעלול לגרום לפיברומיאלגיה:

הכירו את גופכם – גורמים מולדים כמו עקמת, פלטפוס או בעיה כלשהיא אחרת – טפלו בה על מנת למנוע נזק
מצטבר העלול לייצר כאבים.

בדקו את אורח החיים שלכם – הפחיתו סטרס (מתח), הורידו לחצים עד כמה שניתן, מומלץ להיוועץ במומחים
על מנת לקבל המלצות להפחתת מתחים ולרכוש כלים כמו מדיטציה או הליכה.

מים מים בששון – יש לשתות מים ברמה מספקת ובהתאם לנתונים גופניים (החישוב הוא בערך ליטר מים על
20 ק"ג גוף..) גם ליטר וחצי יהיו טובים ורצוי להתייעץ עם תזונאית ולקבל הנחיה על מנת למנוע נזק מצטבר.

עבודה – מקום העבודה הוא מרכז עצבים מאוד מרכזי, בחנו את הדרכים שיעזרו לכם להוריד רמות מתח
באמצעים פשוטים ואיך להתנהל בעבודות לחוצות או מאומצות בכמה שפחות נזק אשר עלול לגרום לעומס וכאב.

לסגל הרגלים חדשים ומיטיבים – רצוי ומומלץ ללמוד מבעלי מקצוע איך להתנהל בחיי היומיום, ישיבה מול מחשב,
הרמת משאות או ילדים, על מנת למנוע נזקים מצטברים.

לזוז – שמירה על רמת פעילות גופנית שחשובה גם לתפקוד הלב וגם לתפקודם התקין של השרירים –
שמירה על טונוס שרירים טוב.

שורה תחתונה:

בכל מקרה של כאב שחוזר או כאב שנשאר לאורך זמן חשוב לפנות לטיפול מקצועי על מנת למנוע ולעצור
נזק חמור יותר ולשחררו מהגוף.

זכרו – גם אם כואב זה עדיין לא אומר שאין פתרון!

מהנסיון שלנו בשיטת טריגר פוינט – ניתן באמצעים פשוטים ומספר טיפולים בודדים להחזיר לכם את השליטה על הגוף

ולהחזיר אתכם לחיים שלכם.

שחררו את הכאב מהחיים!